Læring på feltet -av hverandre! Aktivitet, organisering, differensiering, instruksjon og mye spill. Mandag avviklet vi nok et trenerforum på Dalgårds nye kunstgress der G-95 hadde regien. Problemstillingen denne gang var: Hvordan organisere ei trening med mange spillere på halv bane?
Med over 40 spillere tilstede stilte G-95 opp med syv trenere som hadde organisert ei treningøkt som inneholdt mye av det vi ønsker å se i ungdomsfotball:
Stor aktivitet, stasjoner med ferdighetsutvikling i pasninger, skudd,føring og dribling, tett keeperoppfølging og to differensierte småspill-grupper der delferdigheten ble overført til spill.
På vel en time rakk de over 40 spillerne å få gjennomført ei økt som mange flere enn de tilstedeværende trenerne har hatt behov for å ta del i.
Dermed må jeg spørre igjen: Til alle dere som ikke møtte opp: Er dere utlært?
Jeg trener seniorlaget for herrer og lærte noe også denne gang. Bare gjennom tilstedeværelse og økt nysgjerrighet på ny læring blir vi som trenere bedre. Og dermed blir spillerne vi har påtatt oss å utvikle trolig også bedre?
Tilbake på møterommet etter den timelange praksisøkta hadde trenerne sammen med TK en god oppsummerende dialog med gjennomgang av en del utfordringer og fremtidige muligheter. Kravet til gjennomføring ev "Den gode økta" ble repetert og årsplanskisse delt ut. Samtalen rundt praksisøkta og videre organisering for trinnet tok resten av den tilmålte tiden slik at den videre årsplanlegging må den enkelte trener ta i samråd med sine medspillere.
En takk til G-95 for deres bidrag. Continue the good work. Med økt instruksjon og læring på feltet vil dette føre til mange gode fotballspillere på Byåsen...
Følgende var tilstede: Fra G-95: Bjørn Morten Moen, Atle Bersvendsen, Bjørnar Hafstad, Ole Makos, Steinar Sundfær, Rune Langørgen. Arild Brovold fra G-99, Trond Rotli og Kjell Woldseth fra G-93, Roar Skjærvik og Tommy Berglund fra G-94 og Erik Gunnes og Øyvind Lein fra jenter 93
Forfatter : Takle
fredag 25. januar 2008
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar